
Felmérés a Magyar Telekom lefedettségéről Göllében
Tisztelt Göllei Lakosok!
Az utóbbi időben számos panasz érkezett önkormányzatunkhoz a Magyar Telekom (T-Mobile) szolgáltató lefedettségével kapcsolatosan. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az Árpád utca közepétől délre a Magyar Telekom hálózaton történő beszélgetés folyamatosan akadozik, a telefon által kijelzett 4G térerő ellenére a mobil internet pedig nem működik.
Az önkormányzat nyár óta folyamatosan levelezik a szolgáltatóval, aki a végrehajtott finomhangolást követően jelzi, hogy helyreállt a hálózat. Sajnálattal tapasztaljuk, hogy valójában továbbra sem működik és nehézkes a telefonálás.
Ezúton kérjük a göllei Magyar Telekom előfizetők segítségét, hogy aki teheti végezzen el egy 4G sebességmérést a telefonján az alábbi alkalmazások valamelyikével:
Android:
Speedtest by Ookla: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zwanoo.android.speedtest&hl=hu&gl=US&pli=1
Speed Checker: https://play.google.com/store/apps/details?id=uk.co.broadbandspeedchecker&hl=hu&gl=US
iOS:
Speedtest by Ookla: https://apps.apple.com/hu/app/speedtest-by-ookla/id300704847?l=hu
Sebesség Mérés: https://apps.apple.com/hu/app/sebess%C3%A9g-m%C3%A9r%C3%A9s/id1564125757?l=hu
Böngészőből indítva:
Nagyon fontos, hogy a sebességmérés előtt a telefonon a Wi-Fi-t ki kell kapcsolni, máskülönben az alkalmazás a Wi-Fi sebességet fogja mérni a Telekom hálózaté helyett.
Az eredményt az alábbi űrlapon várjuk!
4G sebesség eredményének beküldése az önkormányzat felé:
Azon lakosok számára, akik a fent leírt hibát tapasztalják telefonálás során (szolgáltatótól függetlenül) javasoljuk a Wi-Fi hívás aktiválását és előnyben részesítését a telefonkészüléken. Ekkor a Telekom 4G hálózat helyett a Wi-Fi (általában Kapos-Net) hálózatán keresztül bonyolódnak a hanghívások tökéletes minőséggel.
Beállítás a következőképpen:
Android operációs rendszerű készülékek esetén kövesd a példaként szereplő Samsung Galaxy S9 beállítási segédletét:
- Érintsd meg a “Telefon” ikont!
- Érintsd meg a jobb felső sarokban a három pontot (menü)!
- Érintsd meg a “Beállítások” menüpontot!
- Érintsd meg és így kapcsold be a Wi-Fi hívás kapcsolót!
- Nyomd hosszan a Wi-Fi hívás kapcsoló menüpontját!
- Válaszd a “Wi-Fi hálózat, ha lehetséges” opciót!
- A Wi-Fi Hanghívás kapcsolat létezésének ellenőrzéséhez érintsd meg a “Telefon” ikont: kapcsolat esetén a zöld telefon gomb felett egy WiFi jelet láthatsz, valamint a státusz sávban is láthatod a Wi-Fi Hanghívás kapcsolat jelét.
iOS operációs rendszerű készülékek esetén kövesd a példaként szereplő iPhone 8 beállítási segédletét:
- A “Beállítások” ikon megnyomása után válaszd a “Mobilhálózat” menüt!
- Érintsd meg a “Wi-Fi-hívások” menüpontot!
- Kapcsold be a “Wi-Fi hívás ezen az iPhone-on” kapcsolót!
- Engedélyezd a Wi-Fi hívást az adatvédelmi megjegyzések elfogadásával!
- A WiFi Hanghívás beállításának tényét az értesítő sávban és a lezárt képernyőn is ellenőrizheted.
Bővebb információ az alábbi linken található: https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil/vowifi
Gölle településen jelenleg a Cetin Hungary Zrt (Yettel Magyarország Zrt. hálózatát működteti) rendelkezik még erősítővel a temető melletti víztorony tetjén. 2022. júliusában egy helyszíni bejárás és felmérés keretében megkezdődött az erősítő antennák komplett cseréjének és modernizációjának (5G) előkészítése. Várhatóan a közeljövőben 5db új antennát helyeznek fel a régiek helyett, ezáltal a Yettel hálózatot érintő térerő probléma megoldódik!
Tisztelettel,
Novák Márk
polgármester