Gölle Község Önkormányzata  |  Cím: 7272 Gölle, Petőfi utca 2/b.

E-mail: jegyzo@golle.hu  |  E-mail: polgarmester@golle.hu  |  Tel: +36 (82) 374 016  |   Mobil: +36 (30) 219 4064

Gölle

Felmérés a Magyar Telekom lefedettségéről Göllében

Tisztelt Göllei Lakosok!

Az utóbbi időben számos panasz érkezett önkormányzatunkhoz a Magyar Telekom (T-Mobile) szolgáltató lefedettségével kapcsolatosan. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az Árpád utca közepétől délre a Magyar Telekom hálózaton történő beszélgetés folyamatosan akadozik, a telefon által kijelzett 4G térerő ellenére a mobil internet pedig nem működik.

Az önkormányzat nyár óta folyamatosan levelezik a szolgáltatóval, aki a végrehajtott finomhangolást követően jelzi, hogy helyreállt a hálózat. Sajnálattal tapasztaljuk, hogy valójában továbbra sem működik és nehézkes a telefonálás.

Ezúton kérjük a göllei Magyar Telekom előfizetők segítségét, hogy aki teheti végezzen el egy 4G sebességmérést a telefonján az alábbi alkalmazások valamelyikével:

 

Android:

Speedtest by Ookla: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zwanoo.android.speedtest&hl=hu&gl=US&pli=1

Speed Checker: https://play.google.com/store/apps/details?id=uk.co.broadbandspeedchecker&hl=hu&gl=US

iOS:

Speedtest by Ookla: https://apps.apple.com/hu/app/speedtest-by-ookla/id300704847?l=hu

Sebesség Mérés: https://apps.apple.com/hu/app/sebess%C3%A9g-m%C3%A9r%C3%A9s/id1564125757?l=hu

Böngészőből indítva:

https://www.speedtest.net/

https://www.speedmeter.hu/

 

Nagyon fontos, hogy a sebességmérés előtt a telefonon a Wi-Fi-t ki kell kapcsolni, máskülönben az alkalmazás a Wi-Fi sebességet fogja mérni a Telekom hálózaté helyett.

Az eredményt az alábbi űrlapon várjuk!

4G sebesség eredményének beküldése az önkormányzat felé:

     

    Azon lakosok számára, akik a fent leírt hibát tapasztalják telefonálás során (szolgáltatótól függetlenül) javasoljuk a Wi-Fi hívás aktiválását és előnyben részesítését a telefonkészüléken. Ekkor a Telekom 4G hálózat helyett a Wi-Fi (általában Kapos-Net) hálózatán keresztül bonyolódnak a hanghívások tökéletes minőséggel.

    Beállítás a következőképpen:

    Android operációs rendszerű készülékek esetén kövesd a példaként szereplő Samsung Galaxy S9 beállítási segédletét:

    1. Érintsd meg a “Telefon” ikont!
    2. Érintsd meg a jobb felső sarokban a három pontot (menü)!
    3. Érintsd meg a “Beállítások” menüpontot!
    4. Érintsd meg és így kapcsold be a Wi-Fi hívás kapcsolót!
    5. Nyomd hosszan a Wi-Fi hívás kapcsoló menüpontját!
    6. Válaszd a “Wi-Fi hálózat, ha lehetséges” opciót!
    7. A Wi-Fi Hanghívás kapcsolat létezésének ellenőrzéséhez érintsd meg a “Telefon” ikont: kapcsolat esetén a zöld telefon gomb felett egy WiFi jelet láthatsz, valamint a státusz sávban is láthatod a Wi-Fi Hanghívás kapcsolat jelét.

    iOS operációs rendszerű készülékek esetén kövesd a példaként szereplő iPhone 8 beállítási segédletét:

    1. “Beállítások” ikon megnyomása után válaszd a “Mobilhálózat” menüt!
    2. Érintsd meg a “Wi-Fi-hívások” menüpontot!
    3. Kapcsold be a “Wi-Fi hívás ezen az iPhone-on” kapcsolót!
    4. Engedélyezd a Wi-Fi hívást az adatvédelmi megjegyzések elfogadásával!
    5. A WiFi Hanghívás beállításának tényét az értesítő sávban és a lezárt képernyőn is ellenőrizheted.

    Bővebb információ az alábbi linken található: https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil/vowifi

     

    Gölle településen jelenleg a Cetin Hungary Zrt (Yettel Magyarország Zrt. hálózatát működteti) rendelkezik még erősítővel a temető melletti víztorony tetjén. 2022. júliusában egy helyszíni bejárás és felmérés keretében megkezdődött az erősítő antennák komplett cseréjének és modernizációjának (5G) előkészítése. Várhatóan a közeljövőben 5db új antennát helyeznek fel a régiek helyett, ezáltal a Yettel hálózatot érintő térerő probléma megoldódik!

     

    Tisztelettel,

     

    Novák Márk

    polgármester